Egy külföldi gyakornok esete a Ludwig Múzeummal

|

A Ludwig Múzeum a hazai gyakornokok mellett évek óta fogad külföldi diákokat is gyakornokként, akik közül Ute Lindennel, a külföldi gyakornokok vezetőjével beszélgettünk.

Adja magát a kérdés: miért jöttél Magyarországra? A döntésem fő mozgatórugója az volt, hogy olyan helyre menjek, ahol még nem jártam. Amikor beadtam a jelentkezésemet az Erasmus ösztöndíjra, akkor is Budapestet választottam, de első alkalommal nem volt szabad hely, ekkor egy fél évet Szófiában töltöttem. Ez azonban nem kedvetlenített el, gondoltam megpróbálom még egyszer és mint a mellékelt ábra mutatja, nem hiába. Korábban több barátom is azt mondta, hogy Budapest egy különlegesen szép város. Most hogy itt élek, minden nap lenyűgöz. Rengeteg arca van, amiket szeretném minél jobban megismerni. Sok részén jártam már, de még mindig nem értem végére a budapesti kívánságlistámnak.

Az aacheni katedrális

A Ludwig Múzeumba hogy kerültél? Aachenben születtem, ami amellett hogy egy gyönyörű város a holland-német határnál, a Ludwig Alapítvány központja is. Természetesen az ottani Ludwig Múzeumot is jól ismertem, de a kultúra szeretetén túl, szakmailag is mindig érdeklődtem a múzeum iránt ‒ ami annak tükrében, hogy Művészetek és Kultúra szakirányon végeztem Maastrichtban, jelenleg pedig a Világörökséghez kapcsolódóan folytatok tanulmányokat Cottbus-ban ‒ azt hiszem nem meglepő. Magát a gyakornokságot viszont az előzte meg, hogy a diploma előtt szerettem volna egy kis szünetet a tanulmányaimban és kipróbálni magamat a munka világában, mivel kicsit bizonytalan voltam, hogy mivel is szeretnék foglalkozni a jövőben. Mindig is érdekelt a műalkotások oktatásban betöltött szerepe, hogy az emberekhez miképp vihetőek közelebb az aktuális politikai, történelmi vagy filozófiai kérdések például egy emlékművön vagy egy szobron keresztül. Utánanéztem, hogy hol találhatóak a világban Ludwig Múzeumok és nagy öröm volt számomra, amikor kiderült, hogy Budapesten van egy Ekkor már csak jelentkeznem kellett.

A Suermondt-Ludwig Museum (Aachen)

Mi a feladatod a múzeumban? Jelenleg oktatási programokról gyűjtök anyagot a világ múzeumaiból és holland művészek munkásságát kutatom. Emellett próbálok minél többet megtudni a magyar múzeumi szakmáról, ami nyilván egyszerűbb lenne, ha beszélnék magyarul. Ezzel együtt is nagyon hasznosnak érzem az itt töltött időt. Egyfelől sokkal tisztábban látom, hogy mi a feladata egy múzeum pedagógusnak, hogy mit jelent ez a munka a hétköznapokban. Bár az egyetemen hallgattam muzeológiát és művészettörténetet, a gyakorlati munka egészen más, ami számomra egy nagyon izgalmas és hasznos tapasztalat. Másfelől a magyarországi életem lehetővé teszi egy másik kultúra és társadalom megismerését, aminek köszönhetően sokkal függetlenebbé és nyitottabbá váltam. Ez azért is fontos számomra, mert a jövőben multikulturális környezetben szeretnék dolgozni.

Mik a hosszútávú terveid? Ó, bárcsak tudnám! Nagyon sok minden érdekel, nem tudnék most egy területet kiemelni, talán csak azt, hogy mindenképpen kötődjön a múzeumi élethez, ezen belül a művészeti- és kulturális oktatást vagy nemzetközi kapcsolatok építését és koordinálását tudom elképzelni. Mivel nem szeretném egy országban/városban leélni az életemet, ezért jó lenne ha sok utazással járna, ami révén reményeim szerint különböző kulturális hátterű emberekkel dolgozhatnék. De őszintén szólva nem szoktam konkrét hosszútávú terveket gyártani. Most a szakmai gyakorlatomra és a tanulmányaim befejezésére koncentrálok.

A bejegyzés trackback címe:

https://ludwigmuseum.blog.hu/api/trackback/id/tr665132508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása