A legdrágább kortárs: 740 millió forintért kelt el Hantai Simon munkája

|

December 3-án a Sotheby’s párizsi aukcióján magyar rekordra került sor: Hantai Simon M.A. 5 (Mariale) című 1960-ban készült nagyméretű munkáját 2 millió 464 ezer euróért, azaz 740 millió forintért árverezték el. Ez a legnagyobb összeg, amit magyar kortárs művészeti alkotásért eddig kifizettek.

studio3.jpg

A kortárs műveknek szentelt árverésen mindössze 32 tétel került kalapács alá; Hantai festménye olyan mesterek társaságában szerepelt, mint Serge Poliakoff, Pierre Soulages, Hans Hartung,  Jean Dubuffet vagy Anselm Kiefer. Hantai 1960-ban készült nagyméretű munkája, az M.A. 5 (Mariale) 500-700 ezer eurós becsértékkel indult és heves licitcsata után rúgott 2.464.000 euróra az összeg. Hantai korábbi  csúcseredménye tavaly született, ugyancsak Párizsban és ugyancsak a Sotheby’s-nél; Etűd című 1969-es vásznáért  akkor 720.750 eurót fizettek, ami a tegnapi napig a magyar kortárs művészek kategóriájában rekordnak számított. A mostani összeg megdöntötte az abszolút rekordot is, amit eddig Miklós Gusztáv Fiatal lány című 1927-ben készült szobra tartott 1.607.500 millió euróval. Ez az eredmény még 2005-ben született a Camard & Associés árverőháznál, természetesen ugyancsak Párizsban, ami a legjobb terepnek számít a Franciaországban élt magyar művészek munkáinak aukciós értékesítéséhez. A művész alkotásai iránti kiemelt érdeklődés részben annak is köszönhető, hogy a párizsi Pompidou Központban május és szeptember között életmű-kiállítást rendeztek 1949 és 1990 között festett 130 képéből. 

studio.jpg

Hantai Simon alkotásainak értéke folyamatosan emelkedik. Nemcsak az 1960 utáni pliage technikával készült (az előzőleg meggyűrt vászonra festett) alkotásai, hanem az 1949 és 1959 között készült szürrealista és gesztusfestményei is rekordnak számító értékkel indultak az év végi párizsi aukciós szezonban.

studio02.jpg

Hantai Simon német–magyar származású festő, 1941–1948 között a Magyar Képzőművészeti Főiskolán tanult, ahol Aba Novák Vilmos és Kontuly Béla voltak a mesterei. 1948-ban feleségével elhagyta Magyarországot, 1949 óta Párizsban élt és alkotott. 1960-ban kezdte meg a pliage módszer alkalmazását: az előzőleg összegyűrt vásznat befestette, majd száradás után kihajtotta. 2008-ban halt meg. 

forrás: MTI

A bejegyzés trackback címe:

https://ludwigmuseum.blog.hu/api/trackback/id/tr775678401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása